LÉPEGETŐ

mindenki fejlődhet

ÜGYESEBBEN, OKOSABBAN

Az egyéni fejlettségi szintre építő, komplex foglalkozás 37 éves gyerekek számára.

  • segíti a csecsemőkori reflexprofil integrálódását
  • fejleszti az egyensúlyi szabályozást és a testtartó reflexeket
  • rendezi és automatizálja a helyváltoztató nagymozgásokat
  • keresztező mozgásokkal segíti a jobb és bal agyfélteke együttműködését
  • javítja a tanult és nem tanult mozgások koordinálását
  • fejleszti a mozgásminták, a sorozatok, a ritmus reprodukálásának képességét
  • összerendezi a mozgást a beszéddel és számolással
  • javítja az egyidejű, többirányú figyelmet
  • ügyesíti a finommozgásokat
  • segít a tájékozódásban saját testen és térben
  • fejleszti a jobb/​bal differenciálást
  • hozzájárul a dominancia kialakulásához és rögzítéséhez
  • fejleszti a nyelvi készségeket
  • stabilizálja a kognitív képességek kibontakozásához szükséges kondíciókat

Mindezt 24 gyerekkel, játékosan, nagymozgásos tevékenységek változatosságával. A mikrocsoportos forma fejleszti a szociális készségeket, de lehetőséget ad a differenciált, egyéni megközelítésre is. A 12 egymásra épülő foglalkozás során az újdonságok gyakorlattá, majd rutinná válhatnak. Mindenki fejlődhet!

ISKOLÁBA KÉSZÜLÜNK

Még messze a jövő szeptember, de óvodás gyermekünk egyre komolyabban készül az iskolába. Segítsünk neki közösen egy kiscsoportos foglalkozással! Mielőtt a tankönyv és a tolltartó az iskolatáskába kerül, jó, ha van már benne néhány fontos kellék a sikeres iskolakezdéshez.

  • feladattudat, feladattartás, monotónia tűrés
  • önállóság, önbizalom, gyakorlott önellenőrzés
  • hatékony önszabályozás és együttműködés
  • fejlett finommozgások és grafomotorika
  • jó ceruzafogás, rutinos ceruzahasználat
  • biztos tájékozódás saját testen, térben, síkban
  • jobb/​bal differenciálás saját testen, térben, síkban
  • pontos auditív és vizuális észlelés
  • jó sorozati észlelés, mintamásolás, munkaemlékezet
  • pontos beszédészlelés, gazdag szókincs, jó grammatikai készség
  • fejlett matematikai — logikai gondolkodás
  • rutinos számlálás, beszéd és mozgás kellő összehangolása
  • pontos műveletvégzés tárgyakkal és saját kézen
  • globális mennyiségek és mennyiségállandóság felismerése 10-​es körben
  • jó verbális és műveleti gondolkodás: analógiák, analízis-​szintézis, problémamegoldás
  • beszédkészség, hatékony szóbeli önkifejezés
  • egyéni és kooperatív tanulástechnikák

Mindezt 24 fős mikro-​csoportban, játékosan, nagymozgásos és üldögélős tevékenységek változatosságával. A kiscsoportos forma fejleszti a szociális készségeket, de lehetőséget ad a differenciált, egyéni megközelítésre is. A 12 egymásra épülő foglalkozás során az újdonságok gyakorlattá, majd rutinná válhatnak. Mindenki fejlődhet!

JOBBAN TANULOK

Ez a foglalkozássorozat 212. osztályos diákoknak segít. Igény szerint páros, vagy 34 fős mikro-​csoportosformában indul a fejlesztés. A célokat a csoportban résztvevő diákok nehézségei határozzák meg

  • kellő önismeret és önbizalom kialakítása
  • pozitív viszony a tanuláshoz
  • időbeosztás, megfelelő körülmények kialakítása
  • a diákok aktuális tananyagához kapcsolódó gyakorlatok
  • vizuális– és hallási figyelem fejlesztése
  • pontosabb szövegértés, olvasott és hallott források
  • verbális és vizuális emlékezetet
  • szóbeli és írásbeli szövegalkotás
  • beszédkészség és szókincs fejlesztése
  • összegzés és önálló vélemény kialakítása
  • hatékony kommunikáció